Att söka jobb...

För ca en vecka sedan var jag på en jobbintervju, på en mycket attraktiv arbetsplats vill jag verkligen påstå. Fräscha lokaler, bra medelålder, trevliga människor som även verkade ha bra gemenskap, företaget hade bra uppsatta mål och har dessutom lyckas bra sedan starten.
Ja, jobbet verkade verkligen vara drömjobbet.

Det har gått lite över en vecka sedan jag var där och jag börjar nu inse att jag kanske inte var vad de sökte. Jag gjorde som vanligt en urkass intervju (jag funderar verkligen på att söka någon coaching när det gäller intervjuer?). Jag förstår inte varför det ska vara så svårt att prata, tänka och besvara på en intervju, jämfört med andra situationer?

Men blir så ledsen över att man inte kan påverka dem och visa dem vem man är och vad man kan!


Imorgon är också en viktig dag, men det är väl inte svårt att räkna ut hur den slutar. Nu är jag pessimistisk, men vad tusan allt kan ju inte gå på räls!


Kommentarer
Postat av: Emma

Du är verkligen inte ensam om det problemet, jag har varit på några intervjuer nu också och jag sitter alltid å tänker efteråt att varför svarade jag inte si istället för så å varför berättade jag inte det osv.. Och så blir man ju så ledsen när dom lovar att höra av sig och sen inte gör det! Men det är bara att kämpa på, även att det är lätt att bli lite av en pessimist :/ puss på dig och kom ihåg att du är bäst!

2010-03-23 @ 22:16:32
Postat av: Isabella

Känner igen det där precis!

Men ad spännande att du har varit på någora. Vi får höras snart så du får berätta mer :) Puss på dig min bästa!

2010-03-25 @ 18:33:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0